Pāriet uz galveno saturu
Ineses Mentorings
  • Par mani
  • Pakalpojumi
    • 1:1 Mentorings vadītājiem
    • Vadītāju atbalsta grupa
  • Atsauksmes
  • Veikals
  • Blogs
  • Atziņas
  • Kontakti

Kā vadītājam sniegt atgriezenisko saiti darbiniekiem: strukturēta un efektīva pieeja

9. aprīlis, 2025 pl. 10:36, Nav komentāru

Atgriezeniskā saite ir viens no nozīmīgākajiem vadītāja instrumentiem – tā palīdz veidot uzticēšanos, attīstīt komandas kompetences un nodrošināt rezultātu. Tomēr tās sniegšana prasa gan sagatavošanos, gan emocionālo inteliģenci.

Šajā rakstā iepazīstināšu ar 7 soļu modeli, kas palīdzēs vadītājam sniegt atgriezenisko saiti efektīvi, jēgpilni un profesionāli.


1. solis: Sagatavojies sarunai

Pirms sniedz atgriezenisko saiti:

  • Noskaidro, kas tieši jākomunicē (konkrēts notikums, rīcība, uzvedība).

  • Pārdomā mērķi: Ko vēlies panākt ar šo sarunu?

  • Pārliecinies, ka esi mierīgs un neesi emocionālā “karstuma” fāzē.

  • Izvēlies piemērotu vidi – drošu, privātu, bez traucējumiem.

2. solis: Sāc ar kontekstu un ieceri

Sāc sarunu ar skaidru ieceri:

"Gribu pārrunāt pēdējo prezentāciju – man ir daži novērojumi, kas varētu tev palīdzēt uzlabot rezultātu nākotnē."

Tas parāda, ka mērķis nav kritizēt, bet atbalstīt attīstību.

3. solis: Runā par konkrētiem faktiem, nevis interpretācijām

Izmanto “novērojums – ietekme” principu:

“Prezentācijas laikā trīs slaidi bija ar drukas kļūdām. Klients pēc tam jautāja, vai tas ir gala variants.”

Šādi tu paliec objektīvs un izvairies no vispārinājumiem (“tu vienmēr esi paviršs”).

4. solis: Izsaki ietekmi un nozīmi

Paskaidro, kā šī rīcība ietekmē rezultātu, klientus vai komandu:

“Šādas kļūdas var iedragāt klienta uzticību un likt apšaubīt kvalitāti kopumā.”

Darbinieks saprot ne tikai, kas, bet arī kāpēc tas ir svarīgi.

5. solis: Piedāvā alternatīvu vai risinājumu

“Pirms nākamās prezentācijas iesaku izmantot kolēģu pārbaudes principu – viens cilvēks izlasa dokumentu pirms nosūtīšanas.”

Tas palīdz darbiniekam skaidrāk saskatīt uzlabojumu ceļu.

6. solis: Iesaisti darbinieku dialogā

Dod iespēju izteikties:

“Kā tu pats redzi šo situāciju?”
“Vai tev bija kādi izaicinājumi, sagatavojot šo prezentāciju?”

Šādi tu veido līdzvērtīgu sarunu, nevis diktē vienpusēju viedokli.

7. solis: Pabeidz sarunu ar atbalstu un skaidrību

Noslēdz ar iedrošinājumu un skaidru vienošanos:

“Zinu, ka tev ir potenciāls to izdarīt augstā līmenī – ja nepieciešams, varam kopā izveidot pārbaudes čeklisti.”

Tā tiek noslēgts sarunas cikls ar pozitīvu un motivējošu noskaņu.

Nobeigumā

Profesionāla atgriezeniskā saite nav kritika – tā ir vadītāja prasme palīdzēt darbiniekam attīstīties un augt. Tas, kā tu pasaki, ir tikpat svarīgi kā ko tu pasaki.

Atceries: Labākā atgriezeniskā saite notiek sarunā, nevis monologā.

Ja vēlies attīstīt vadītāja prasmes un trenēt efektīvas komunikācijas tehnikas, piesakies mentoringa sarunai: inesesmentorings.lv.

Lejuplādē materiālu par atgriezenisko saiti ŠEIT.

Vizuāls priekšskatījums PDF materiālam par efektīvu atgriezeniskās saites sniegšanu vadītājiem – krāsainas, strukturētas lapas ar praktiskiem padomiem un piemēriem.



Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • Vienas vienīgas sapulces, pa kuru laiku lai strādā???!!!
    7. jūn. 2025
  • Kad atskaites kļūst par nastu: kā līdzsvarot darba pārraudzību un darbinieku apmierinātību
    7. jūn. 2025
  • Kad visi runā, bet neviens neklausās: toksiska vide uzņēmumā
    7. jūn. 2025
  • Kā vadītājam pasargāt sevi emocionāli: nesadegt, nezaudēt sevi un nezaudēt komandu
    7. jūn. 2025
  • Ko darīt vadītājam, ja darbinieki pretojas pārmaiņām?
    7. jūn. 2025
  • Ko darīt, ja priekšnieks vai kolēģis uzvedas nejauki?
    9. apr. 2025
  • Pašrefleksija vadītājam: līderības spēks sākas klusumā ar sevi
    9. apr. 2025


Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.