Pāriet uz galveno saturu
Ineses Mentorings
  • Par mani
  • Pakalpojumi
    • 1:1 Mentorings vadītājiem
    • Vadītāju atbalsta grupa
  • Atsauksmes
  • Veikals
  • Blogs
  • Atziņas
  • Kontakti

Kad pārmaiņas rada haosu – kā strukturēt komandu no jauna

18. jūnijs, 2025 pl. 19:47, Nav komentāru

Uzraksts “TIME FOR CHANGE” uz tumša fona – simbolizē pārmaiņu sākumu un nepieciešamību strukturēt komandu no jaunaPārmaiņas bieži ir neizbēgamas – tās var nākt no ārpuses vai veidoties uzņēmuma iekšienē. Vadītājs nereti nonāk situācijā, kurā komanda kļuvusi dezorientēta, robežas ir izplūdušas, darbi kavējas, bet emocionālais fons kļūst saspringts. Kā šādā brīdī nevis noslīkt haosā, bet vadīt komandu strukturēti, pārliecinoši un saprotami?


Apstājies un novērtē situāciju

Pirmais solis nav rīkoties, bet saprast. Kur tieši rodas haoss? Vai tas ir darbos? Līderībā? Attiecībās? Vai cilvēki ir zaudējuši skaidrību par saviem pienākumiem? Ja pats vadītājs jūtas apjucis, arī komanda to sajutīs. Tāpēc pirmais darbs – strukturēt domas sev.

Padoms: Izmanto vienkāršu tabulu vai matricu – "kas, par ko atbild, kādi ir galvenie uzdevumi, kādi rezultāti sagaidāmi".

Atjauno struktūru un lomas

Haosa laikā robežas bieži ir izplūdušas. Darbinieki pārklājas, jaucas citu darbos vai nejūt atbildību par neko. Vadītāja uzdevums – atjaunot skaidrību.

  • Nosaki atbildības zonas. Kam jābūt skaidri norobežotam? Ko deleģēt, ko atstāt sev?
  • Nosauc lomas vārdā. Pat ja oficiāli nekas nemainās, skaidri nodefinē atbildīgos.
  • Uzsver sadarbības punktus. Kur lomas satiekas? Kā nodot informāciju?

Ievies vienkāršus un redzamus noteikumus

Haoss bieži rodas, ja nav redzamas kārtības. Tāpēc iepazīstini komandu ar jaunajiem vai atjauninātajiem principiem.

  • Kā notiek prioritāšu izvirzīšana?
  • Kā notiek darba sadale?
  • Kādos laikos notiek tikšanās, atskaites, termiņu pārbaudes?

Izveido vienkāršu "komandas kārtības dokumentu" – A4 formāta failu vai prezentāciju ar 5–7 atslēgpunktiem. Nav jāgaida ideāls variants. Sāc ar versiju 1.0 un pilnveido kopā ar komandu.

Komunicē un klausies

Pārmaiņu laikā cilvēkiem nepieciešams vairākas reizes dzirdēt vienu un to pašu. Nebaidies atkārtoties. Nevis tāpēc, ka cilvēki nedzird, bet tāpēc, ka viņi pārkārto savus iekšējos modeļus.

Iesaisti komandu. Pajautā:

  • Kā jūs saprotat šīs izmaiņas?
  • Kas jums trūkst, lai jūs varētu labi strādāt?
  • Kur rodas sajukums?

Rādi piemēru un saglabā mieru

Tava attieksme ir svarīgāka par perfektu struktūru. Līdera miers, skaidrība un spēja risināt haosu – tas dod pārliecību arī pārējiem. Ja tu rādi, ka viss ir izdarāms soli pa solim – komanda sekos.

Pārmaiņas ir iespēja

Haoss pats par sevi nav slikts. Tas nozīmē, ka iepriekšējais modelis vairs nestrādā un ir laiks radīt jaunu. Tieši šādi brīži ir iespēja vadītājam parādīt savu līdera briedumu – ar struktūru, skaidrību, cilvēcīgu komunikāciju un spēju izvest komandu cauri neskaidrībai.

Vadītāja uzdevums pārmaiņu laikā ir radīt skaidrību, nodrošināt struktūru un vadīt ar mieru - tikai tad komanda spēs sekot cauri haosam.

Ja arī tu šobrīd esi pārmaiņu epicentrā un meklē skaidrību, piesakies mentoringa sesijai – strādāsim kopā, soli pa solim, lai haoss pārvērstos strukturētā virzienā.


👉1:1 MENTORINGS VADĪTĀJIEM


Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • Kad pārmaiņas rada haosu – kā strukturēt komandu no jauna
    18. jūn. 2025
  • Kā pārtraukt diskutēšanu par jau pieņemtiem lēmumiem – un kāpēc tas ir svarīgi
    18. jūn. 2025
  • Vienas vienīgas sapulces, pa kuru laiku lai strādā???!!!
    7. jūn. 2025
  • Kad atskaites kļūst par nastu: kā līdzsvarot darba pārraudzību un darbinieku apmierinātību
    7. jūn. 2025
  • Kad visi runā, bet neviens neklausās: toksiska vide uzņēmumā
    7. jūn. 2025
  • Kā vadītājam pasargāt sevi emocionāli: nesadegt, nezaudēt sevi un nezaudēt komandu
    7. jūn. 2025
  • Ko darīt vadītājam, ja darbinieki pretojas pārmaiņām?
    7. jūn. 2025


Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.